جنگ نابرابر بلوچ ها با رژیم جمهوری اسلامی ایران

رسانک/ امروز شنبه ۱١ دی ماه ۱۴۰۰، پس از یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران به روستای شورو از توابع شهرستان دزاپ (زاهدان) اولین سوال که برای غیربلوچ ها مطرح شده، این است که چرا؟!

چرا نیروهای تا دندان مسلح نظامی و امنیتی با سلاح های سنگینی مانند خمپاره به جنگ با یک شهروند بلوچ رفتند؟!

آن شهروند بلوچ مگر چه کسی بود که رژیم حاکم در ایران تا این اندازه از او ترس داشت؟!……..

رژیم جمهوری اسلامی ایران، امروز بدون توجه به اینکه در منزل مسکونی غلام شه‌بخش همسر و فرزندان خردسالش زندگی می کنند به قصد نسل کشی حمله کرد.

اما شجاعت، دلیری، مردانگی و از همه مهمتر، “اتحاد بلوچ ها” توانست بار دیگر لکه ننگ سیاهی بر پیشانی حاکمیت دیکتاتوری مذهبی حک کند.

“غلام شه بخش” آنچنان که در این ویدئو می‌گوید، شهروند دلسوزی بود که می خواست ملت بلوچ و جوانان بلوچستان در دام اعتیادی که برایشان پهن شده؛ نیفتند. از موادفروشان خواسته بود که دست از این کار بکشند و آبرومندانه زندگی کنند. دنبال پاک کردن و حذف آثار مخربی که مافیای حکومتی علی الخصوص ارگان هایی که امروز به منزلش حمله کردند، بود.

حال ملت بلوچ می‌پرسد چرا علیرغم پتانسیل های بالقوه و بالایی که اقلیم بلوچستان از رودان گرفته تاپسابندر و از چهبار گرفته تا کهنوج و نهبندان و دزاپ، دارد، مردم بلوچ در پایین ترین شاخص های توسعه زندگی می گذرانند؟! چرا رژیم جمهوری اسلامی ایران می خواهد نسل کسی را که مخالف این وضع است نابود شود؟!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*