مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی: در مورد توافقنامه همکاری ۲۵ سالۀ ایران و چین «شفاف‌سازی» شود

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان ،شهر دُزاپ در مراسم نماز جمعه این شهر با اشاره به امضای توافقنامۀ همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین، با بیان اینکه مردم و رسانه‌ها در مورد این توافقنامه «دغدغه و نگرانی» دارند، خاطرنشان کرد که در خصوص توافقنامۀ مذکور «شفاف‌سازی» شود و محتوای آن در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی در ادانه گفت: بهترین راه برای رفع تمام دغدغه‌ها و نگرانی‌ها پیرامون قرارداد ۲۵ سالۀ ایران و چین آن است که در مورد آن شفاف‌سازی شود و محتوای این توافقنامه در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا تمام حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌ها در این زمینه پایان یابد.

امام‌ جمعه دزاپ افزود: هر قراردادی که دولت با کشورها منعقد می‌کند، مخصوصاً قراردادهای مهم و جنجالی مانند قرارداد ۲۵ ساله با چین، باید علنی باشد و هیچگونه مخفی‌کاری در آن وجود نداشته باشد تا جلوی هرگونه شک و شبهه و بدگمانی در اذهان گرفته شود.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت رژیم جمهوری اسلامی ایران در مقابل ظلم دولت چین در حق اقلیت مسلمان اویغور، اعتراض رژیم ایران را به این امر «یک واجب شرعی» توصیف کرد. 

وی در این باره گفت: “ما از دولت جمهوری اسلامی به‌ویژه از وزارت امور خارجۀ کشورمان گلایه داریم که چرا در قبال این ظلم و جنایت سکوت می‌کند و به دولت چین تذکر نمی‌دهد و در این زمینه اعتراض نمی‌کند؟!”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*