کشته شدن رهبر حماس پس از مدت کوتاهی از رسیدن به این مقام

به گزارش رسانک، ‏ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش “یحیی سنوار”، رهبر جدید گروه حماس که پس از کشته شدن “اسماعیل هنیه” در تهران به این سمت رسیده بود را روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر ۱۴۰۳) و در پی «تعقیب یک‌ساله» در عملیاتی در جنوب غزه کشته است.

‏ارتش اسرائیل در این بیانیه سنوار را «طراح و مجری» حمله ۷ اکتبر معرفی کرده و او را «مسئول قتل و ربایش اسرائیلی‌های بسیاری» خوانده و گفته است: عملیاتش در جنوب غزه در پی اطلاعاتی بوده است که «مکان‌های مشکوک اعضای ارشد حماس را نشان می‌داد.»

‏در این بیانیه آمده است: «یحیی سنوار که در یک سال گذشته پشت غیرنظامیان غزه، چه رو و چه در زیر زمین در تونل‌های حماس در باریکه غزه پنهان شده بود، از میان رفت.»

‏در این بیانیه همچنین آمده است که سربازان تیپ ۸۲۸ ارتش اسرائیل که در منطقه مشغول عملیات هستند «سه تروریست را شناسایی و از میان بردند» و افزوده که روند شناسایی تایید کرد که یکی از کشته‌شدگان یحیی سنوار است.

پلیس اسرائیل می‌گوید جسد یحیی سنوار را در ابتدا از طریق تجزیه و تحلیل پرونده‌ دندانپزشکی و سپس با مقایسه اثر انگشت شناسایی کرده است. ‏یحیی سنوار ۲۲ سال در اسرائیل زندانی بود و مقام‌های این کشور سابقه دی‌ان‌ای و پزشکی او را در اختیار داشتند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*