بازداشت خشونت‌آمیز و رد مرز کردن یک شهروند بلوچ دارای کارت طلایی توسط نیروهای نظامی در مشهد

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳، یک شهروند کارگر بلوچ دارای کارت طلایی ساکن مشهد از بستگان “اسماعیل آبیل”، از جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان، در محل کارش در شهر مشهد توسط نیروهای نظامی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به کشور افغانستان رد مرز گردید.

هویت این شهروند بلوچ “مرتضی رودینی”، ۲۳ ساله، فرزند شاه‌ ولی، متاهل، اهل زاهدان و ساکن مشهد عنوان شده است.

بر اساس همین گزارش، مرتضی به همراه خانواده اش در مشهد سکونت دارد و در این شهر به کارگری در ساختمان مشغول بوده که روز ۱۲ مهر ماه و زمانی که در نزدیکی بیمارستان قائم مشهد مشغول به کار بوده، نیروهای نظامی به محل کار وی یورش برده و همراه با ضرب و شتم و بصورت خشونت‌آمیزی او را بازداشت کرده‌اند.

خانواده مرتضی علیرغم پیگیری‌های مکرر از وی هیچ خبری نداشتند و هیچکدام از نهادهای امنیتی پاسخی به آنان ندادند تا اینکه روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه او با تماس تلفنی از شهر نیمروز افغانستان با خانواده، خبر از رد مرز خود به کشور افغانستان داده و پس از آن هیچ اطلاعی از سرنوشت وی نیست.

گفتنی است که مرتضی شوهرخواهر “اسماعیل آبیل” از جانباختگان جمعه خونین زاهدان در هشت مهر  ماه ۱۴۰۱ می‌باشد و بخاطر فاقد شناسنامه بودن پدرش، با شناسنامه مادرش کارت طلایی دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که کارت طلایی به کارت شناسایی موقتی گفته می شود که اتباع کشورهای خارجی برای اقامت دریافت می کنند، از جمله به کسانی که پدر آنها خارجی و مادر ایرانی داشته باشند، داده می شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*