تحویل پیکر “شهاب جدگال” نوجوان کشته شده توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چابهار پس از ۹ روز به خانواده/ پیکر وی تشییع شد

به گزارش رسانک، شامگاه پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۳، پیکر “شهاب جدگال”، نوجوان مغازه دار بلوچ که روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در پی حمله نیروهای نظامی و امنیتی با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از نوع آر پی جی و خمپاره به مغازه‌ای عطاری او در روستای بلینگی به همراه چند تن دیگر مورد هدف قرار گرفته شده بود که منجر به کشته شدن او و “عامر رامش” و یک تن دیگر و مجروح شدن دو نفر دیگر شده بود، پس از ۹ روز به خانواده وی تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۲۰:۰۰ پیکر شهاب پس از نه روز با موافقت نیروهای اداره اطلاعات چابهار تحویل خانواده شده ولی همچنان پیکر “عامر رامش”، در سردخانه نگهداری می‌شود و از تحویل آن به خانواده‌اش با دستور نیروهای امنیتی خودداری شده است.

گفتنی است که پیشتر نیروهای اداره اطلاعات چابهار خانواده و بستگان شهاب و عامر دو نوجوان کشته شده را تحت فشار گذاشته‌اند که از اعلام شکایت علیه نیروهای نظامی که به سمت مغازه عطاری شهاب جدگال با سلاح سبک و سنگین حمله کرده و باعث کشته و زخمی شدن پنج تن از شهروندان شده‌اند، انصراف داده و کتبا بنویسند که فرزندانشان از اعضای گروه جیش العدل بودند تا بتوانند پیکر آنها را تحویل بگیرند و به خاک بسپارند.

در همین راستا، روز جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳، یکی از نیروهای اداره اطلاعات شهرستان چابهار با نام “حسین مشفق خاکپوری”، که در تبادل آتش با سرنشینان خودروی مورد تعقیب قرار گرفته شده در روستای بلینگی به همراه چند تن دیگر از همراهان خود مجروح شده بود پس از دو‌ روز از حادثه جان باخته بود.

نیروهای اداره اطلاعات چابهار همراه با نیروهای یگان تکاوری که حدودا با ده خودرو شخصی و نظامی بوده اند با یورش به روستای بلینگی از توابع بخش پیرسهراب با سه سرنشین یک خودروی سواری درگیر شده‌اند که در تبادل این درگیری چند تن از نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشته و مجروح شده‌اند و یک تن از افراد مسلح با هویت نامعلوم به پشت مغازه‌ عطاری رفته که در تبادل آتش کشته شده و دو تن دیگر پس از تبادل آتش از محل دور شده‌اند.

نیروهای نظامی پس از درگیری و تبادل آتش با افراد مسلح به سمت یک مغازه عطاری با سلاح سبک و سنگین از جمله آر ‌ پی جی و خمپاره حمله کرده‌اند و شهروندان داخل مغازه را که دو نوجوان با نام‌های “شهاب جدگال” حدودا ۱۸ ساله، فرزند عبدالواحد و “عامر رامش”، حدودا ۱۸ ساله، فرزند الهین بخش بودند را کشته و اجساد آنها را با خود برده‌اند‌ و به سمت دو‌ نوجوان دیگر با نام‌های “حامد جدگال”، ۲۰ ساله، فرزند عبدالصمد و “شعیب درتاج (جدگال)”، ۲۵ ساله، فرزند صدیق تیراندازی و آنها را مجروح کرده‌اند.

رسانه های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی‌ ایران نیز مدعی شدند که سه فرد از اعضای گروه مسلح «جیش العدل» را هدف قرار داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*