رسانه‌های حکومتی: چابهار به افغانستان فروخته می شود ✍ عبدالستار دوشوکی (مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن) امروز سه شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳، روزنامه حکومتی “جمهوری اسلامی” در صفحه اول خود هشدار داد که پروسه فروش چابهار به افغانستان آغاز و در این خصوص نوشت: “منابع آگاه از چابهار خبر می‌دهند افراد غیرمسئول با وارد ساختن فشار به مسئولین این شهرستان از آنها می‌خواهند زمین‌های چابهار را به اتباع افغانستانی واگذار کنند.

بر اساس این گزارش، با اینکه مسئولین شهرستان چابهار حاضر به تمکین در برابر این فشارها نشده‌اند، افرادی که هیچ مسئولیتی در مورد واگذاری زمین و اموری از قبیل صنعت و تجارت ندارند، وارد صحنه شده و به مسئولین شهری فشار وارد می‌کنند تا زیر بار این واگذاری بروند. کاملاً روشن است که این فشارها سیاسی است و افرادی که پشت ‌پرده این ماجرا قرار دارند به منافع خودشان فکر می‌کنند.

متاسفانه در ماه‌های اخیر، تحرکاتی از ناحیه حکومت خودخوانده طالبان برای نفوذ در چابهار به بهانه اقدامات تجاری صورت گرفته که افرادی از بخش سیاست خارجی کشور بدون اینکه این موضوع ربطی به آنها داشته باشد، در آن دخالت داشتند و راه را برای بیگانگان هموار کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*