برگزاری کنفرانس جمعیت حقوق بشر آذربایجان ارک در سازمان ملل متحد

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۳، کنفرانس جانبی جمعیت حقوق بشر آذربایجان _ ارک در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همزمان با پنجاه و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر که با موضوع کنفرانس «تبعیض های جمهوری اسلامی ایران علیه آذربایجانی ها» بود، برگزار شد و مجموعا هفت نفر از جمله، “ناصر بلیده‌ای”، دبیرکل حزب مردم بلوچستان و نیز رئیس جمعیت ارک خانم “ژاله تبریزی” سخنرانی کردند.

در این جلسه علاوه بر علاقمندان به مسائل ملل ساکن در ایران، نمایندگان و گزارشگران سازمان ملل متحد و همچنین نمایندگان کشورهای اروپایی و متحدان آنان، از جمله نمایندگان آلمان، بلژیک، اتریش، استرالیا و دیگر کشورها در سالن کنفرانس حضور داشتند و سخنرانی ها را ضبط می کردند و یاد داشت بر می داشتند.

جمعیت ارک از خانم «مای ساتو» که از اول اوت ۲۰۲۴ بعنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران انتخاب شده، دعوت کرده بود که در کنفرانس حضور داشته باشد اما بعلت اینکه در ژنو حضور نداشت لذا بطور آنلاين جلسه و سخنرانان کنفرانس را دنبال کردند و برای اولین بار از تبعیض های موجود علیه آذربایجانی ها و دیگر ملل ایران مطلع شدند.

در پایان این جلسه ناصر بلیده‌ای، تبعیضاتی را که جمهوری اسلامی ایران علیه بلوچ ها اعمال می کند و قتل و کشتارهایی را که حکومت تهران طی دو سال گذشته در بلوچستان انجام داده است بطور مشروح توضیح داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*