بلاتکلیفی وضعیت اسناد زمین های مردم بومی چابهار بدلیل اختلاف بین اداره مسکن و منطقه آزاد

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۳، طبق گزارش‌های دریافتی چند سالی است که روند ثبت پرونده زمین‌های داخل شهر چابهار علیرغم اینکه روال قانونی جهت ثبت سند را طی کرده‌اند به دلیل اختلاف بین اداره مسکن و شهرسازی با منطقه آزاد چابهار متوقف شده و صاحبان این زمین ها در میان سوءمدیریت مسئولان در بلاتکلیفی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، منطقه آزاد چابهار ادعا می‌کند چون شهر چابهار به این منطقه الحاق شده بایستی پروسه ثبت این زمین‌ها توسط بخش اداری این سازمان انجام شود در حالی که اداره مسکن و شهرسازی چابهار این موضوع را در مراجعه صاحبان این زمین ها رد کرده و زمین ها را متعلق به خود می‌داند.

گفتنی است که این زمین ها در حالی با مشکل ثبت سند روبرو هستند که نه در حاشیه شهر بلکه در مرکز شهر، از بلوار قدس گرفته تا خیابان توحید و از منطقه دریا کوچک گرفته تا فلکه فرمانداری و همچنین محله های گلشهر و زیباشهر قرار دارند که از قدیمی ترین مناطق شهر می‌باشند و برخی از صاحبان این زمین ها بیش از پنجاه سال است که در آنجا ساکن هستند.

از سوی دیگر اداره مسکن و شهرسازی و منطقه آزاد در حالی از ثبت زمین های مردم بومی خودداری می‌کنند که اداره مسکن در حال واگذاری زمین های ثبت نام شده در پشت ترمینال مسافربری اتوبوس ها می‌باشد و منطقه آزاد نیز در حال واگذاری زمین برای کارمندان خود در شهرک دی (منطقه ویلاها) می‌باشند.

برخی فعالان اجتماعی و مدنی بلوچ معتقدند که اختلافات بین مسکن و شهرسازی و منطقه آزاد چابهار جنگ زرگری می‌باشد تا مردم بومی را با طولانی کردن پروسه ثبت سند و پاسکاری بین ادارات از ادامه کار منصرف کنند و زمین ها را به نام خود ثبت و تقسیم کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*