سخنرانی خانم رزا ثابت در تجمع اعتراضی شهر هامبورگ در دومین سالگرد قتل ژینا-مهسا امینی

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۳، دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا-مهسا امینی و آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی به طور همزمان در چندین شهر آلمان از جمله هامبورگ و ایتالیا و فرانسه برگزار گردید.

خانم رزا ثابت فعال سیاسی عرب در این تظاهرات سخنرانی کرد. متن سخنرانی وی به شرح ذیل می باشد:

“ملت عرب ساکن در جغرافیای سیاسی ایران طی ۱۰۰ سال گذشته شاهد بی رحمانه‌ترین محرومیتها، تحقیرها، سرکوبها و کشتارها در سایه سیاست‌های فاشیستی «یک دولت یک ملت» بوده است. سیاستی هایی که با محوریت مرکزگرایی تبعیض‌های سیستماتیک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه ملت عرب را اجرا کرده است.

سیاست های استعماری که نظامهای حاکم بر جغرافیای سیاسی ایران طی یک قرن گذشته به کار برده و می‌برند بر پایه چپاول ثروتها و منابع طبیعی، گسترش جهل و فقر و بی عدالتی مطلق برای ممانعت از رشد اقتصادی، فرهنگی، علمی و سایر ابعاد زندگی مردم، بنا شده است.

تاریخ ملت عرب در ایران تاریخی خونین است طی حاکمیت دو نظام شاهنشاهی و جمهوری اسلامی ایران بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی در رویه های غیر عادلانه و دادگاه‌های فرمایشی به جوخه های مرگ سپرده شده اند که بخش عمده آنها در زمره جنایت «ناپدید سازی قهری» قرار دارند و پس از گذشت سالها بازماندگانشان هیچ اطلاعی از سرنوشت و یا محل دفن آنها ندارند. از این رو ملت عرب در جغرافیای سیاسی ایران تحت هیچ عنوان ستمگران و استعمارگران فاشیست را چه در قبای شاه چه در عبای ملا که دستهایشان به خون ملت‌ عرب آغشته است، نماینده خود نمی‌دانند و بر حق قانونی و انسانی خود که همانا «حق تعیین سرنوشت» است، تاکید دارد.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*