مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در سراوان

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در منطقه کشتگان بخش بم پشت واقع در شهرستان شستون (سراوان) بدون ایست و هشدار قبلی توسط نیروهای نظامی مرصاد مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و با اصابت یک گلوله مجروح شد.

هویت این سوختبر بلوچ “مهران (اکرم) بلوچزهی” ۲۹ ساله، فرزند ابراهیم، متاهل و اهل روستای گروانی واقع در بخش بمپشت از توابع شهرستان سراوان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۱۷:۰۰، نیروهای نظامی مرصاد با ایجاد ایست و بازرسی و کمین در مسیر تردد سوختبران به سمت خودروی در حال حرکت مهران بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کرده‌اند که وی با اصابت یک گلوله از ناحیه پا مجروح شده و توسط مردم به بیمارستان منتقل شده است.

خودروی مهران در حالی مورد هدف نیروهای نظامی قرار گرفته شده که خالی بار بوده و سوخت به همراه نداشته است و نیروهای نظامی مرصاد پس از مورد هدف قرار دادن او و مطلع شدن از اصابت گلوله بدون رسیدگی و انتقال او به بیمارستان از محل متواری شده‌اند.

بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، از ابتدای سال ٢٠٢٣ تا پایان سال، دستکم ٣٢١ نفر از سوختبران در حوادث مختلف، کشته و زخمی شده‌اند که در تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی ٢٨ سوختبر جان خود را از دست داده و ١٧ نفر زخمی شده‌اند. در حوادث جاده‌ای نیز ١٩۴ نفر جان خود را از دست داده و ۵٨ نفر نیز مجروح گشته‌اند. در تیراندازی افراد مسلح ناشناس نیز ٨ نفر جان خود را از دست داده و دو نفر مجروح شده‌اند. در حوادث دیگری مانند سیل، آتش سوزی در محل ذخیره سوخت و یک مورد نامشخص نیز دستکم ١۴ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*