حمله به خودروی مولوی پارسا و همراهانش در محور بیرجند توسط سرنشینان چند خودرو و ضرب و شتم آنان

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، مولوی “عبدالاحد پارسا”، امام جمعه روستای طاغان و همراهانش در مسیر بیرجند به طاغان توسط سرنشینان چهار خودروی شخصی به طرز مشکوکی مورد حمله و ضرب شدید قرار گرفته و به بیمارستان انتقال شده اند.

بر اساس این گزارش، مولوی پارسا به همراه مولوی عبدالواحد خسروی و مولوی محمود خلیلی نیا در راه برگشت از بیرجند به روستای طاغان بودند که سرنشینان چند خودروی پژو پارس و زانتیا ابتدا می‌خواستند خودروی آنان را از جاده منحرف کنند که نتوانستند و در آخر جلوی ماشین شان را گرفتند و مولوی پارسا وهمراهانش را مورد ضرب شتم قرار دادن که به بیمارستان انتقال شدند.

از آنجایی که مولوی پارسا و همراهانش اختلاف شخصی با کسی نداشته اند گمان غالب بر این است که احتمالا این افراد به دستور نهادهای امنیتی دست به این اقدام زده باشند چرا که با وجود شناسایی ضاربان تاکنون اقدام قانونی از سوی دستگاه قضایی برای بازداشت آنان صورت نگرفته است.

گفتنی است که پیشتر در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، مولوی پارسا بصورت تحقیری آمیزی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تمام مدت بازداشت بصورت شبانه روز مورد بازجویی قرار گرفته بود که بعدا با وثیقه آزاد شده است.

مولوی عبدالاحد پارسا از علمای فعال خراسان جنوبی، امام جمعه و مدیر مدرسه دینی روستای طاغان بدون اطلاع قبلی طی حکمی غیابی از دادگاه ویژه روحانیت از امامت جمعه عزل و از سخنرانی در سطح استان منع شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*