اعلام پایان عملیات “هیروپ” توسط ارتش آزادی بخش بلوچستان با تحمیل تلفات سنگین به نیروهای نظامی پاکستان

به گزارش رسانک، عصر امروز دوشنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، ارتش آزادی بخش بلوچستان (بی ال ای) پس از حدود بيست ساعت، پایان عملیات موسوم به “هیروپ” (طوفان سیاه) که از شب گذشته آغاز شده بود را با تحمیل کردن تلفات سنگین نظامی به رژيم جمهوری اسلامی پاکستان اعلام کرد.

در این عملیات دستکم ۱۳۰ تن از نیروهای نظامی و افراد وابسته به رژیم جمهوری اسلامی پاکستان در چندین نقطه از بلوچستان که شاهد این عملیات بصورت همزمان بود، کشته شدند و چندین منطقه و کمپ نظامی نیز بطور کامل تحت تسلط نیروهای سرمچاران قرار گرفت.

گفته می‌شود که در ابتدای این عملیات دو فدایی بلوچ با نام های”ماهل بلوچ” و نام مبارزاتی “زیلان کورد” و “رضوان بلوچ” با نام مبارزاتی “حمل”، عملیات ورود به اردوگاه نظامی بیله در منطقه لسبیله با انفجار خودرو راه را برای ورود سرمچاران به داخل کمپ نظامی بازگشایی کرده و شهاد.ت رسیده اند.

بر اساس ویدئو و گزارش‌های منتشر شده طی این عملیات، سرمچاران چندین تن از مخبران و جاسوسان محلی و پنجاپی رو دستگیر و بسیاری از بزرگراه‌های بلوچستان را نیز به کنترل خود درآورده‌اند.

لازم به ذکر است که سازمان بی ال ای اعلام کرده که به زودی گزارش این عملیات را منتشر خواهد کرد. مقامات حکومتی و امنیتی پاکستانی نیز کشته شدن شصت نفر از نیروهای نظامی را تایید کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*