احضار و تهدید به بازداشت یکی از معتمدین محلی بزمان توسط دادستان ایرانشهر

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، دادستان شهرستان پهره (ایرانشهر) در پی اعتراض یکی از معتمدین محلی بزمان به عدم به کارگیری افراد بومی و پرداخت نکردن حقوق کارگران در معادن روستای ولی آباد بزمان، وی را احضار و تهدید به بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، دادستان ایرانشهر، سردار “واحدخان شیهکی” که از معتمدین منطقه بزمان، ریگان، دلگان و شهرستان ایرانشهر می‌باشد را پس از احضار بدلیل اعتراض وی نسبت به عملکرد مسئولینی که در حال استخراج معادن و‌ منابع زیرزمینی واقع در منطقه مسجد ابوالفضل و روستاهای ولی آباد و چاه نعلی و همچنین اطراف کوه خضر می‌باشند، تهدید کرده که در صورت عدم اجازه کار دادن به شرکت‌های معدنی، بازداشت و جریمه نقدی کند.

گفته می‌شود که چندین شرکت وابسته به سپاه پاسداران طی سال‌های اخیر در حال استخراج معادن منطقه می‌باشند و از مردم محلی حتی برای کارگری ساده نیز استخدام نمی‌کند و به چند نفری هم که برای انجام نگهبانی استخدام کرده، چندین ماه است که هیچگونه حقوق، بیمه، مرخصی و مزایایی پرداخت نشده است.

گفتنی است که واحدخان شیهکی پیشتر چندین بار از جمله در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ نیز توسط اداره اطلاعات کرمان و نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*