انتقاد شدید مولوی عبدالحمید از کشتار شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی و افراد ناشناس/ نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی مسئول هستند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این شهر نسبت به کشتار روزانه شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی و نظامی و همچنین “افراد مسلح ناشناس” به شدت انتقاد کرد و مسئول این وضعیت را نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی دانست.

مولوی عبدالحمید گفت: در هفته‌ای که گذشت شماری از روحانیون، تجار و کسبه و زنان و کودکان در بلوچستان ترور شدند. مردم نسبت به این قتل ها مشکوک هستند چرا که عامل هیچ یک از این ترورهای کور تاکنون دستگیر نشده است. مقامات جمهوری ایران از جمله دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی نسبت به این موضوع، مسئول حفظ امنیت جان و مال مردم هستند. شما باید پاسخگوی امنیت مردم باشید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در بسیاری از مواردی که سبب کشته شدن شهروندان می‌شود عامل اصلی خود نیروهای نظامی و امنیتی هستند که بی احتیاطی می‌کنند. گاهی می‌بینید در جاده‌های بلوچستان اتفاقات دردآور رخ می‌دهد و این تیراندازی ها باعث کشته شدن زن باردار می‌شود، یا سوختبری کشته می‌شود و یا در مرز کردستان کولبری را می‌کشند و یا می‌بینیم سوختبرانی که با قایق سوختبری می‌کنند کشته می‌شوند. همه این کشتارها مسئولیت دارند. همه اینها جزو مرد ایران هستند و از سر ناچاری به کار سوختبری و کولبری روی آورده‌اند.

مولوی عبدالحمید خطاب به دولت جدید در ایران گفت: بدانید که برای حفظ آرامش کشور هیچ برنامه و تدبیری نمی‌تواند بهتر از سیاست صحیح و به روز عمل کند نه اینکه شما استان بلوچستان و سیستان و شهر زاهدان و یا کشور را که البته مدتهاست امنیتی کرده‌اید، بیشتر بصورت نظامی اداره کنيد. اگر این سیاست امنیت را ایجاد کند هم بدانید که بصورت موقت خواهد بود. امنیت پایدار سیاست صحیح و مردمی می‌خواهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*