ویدئویی از بعد تخریب منازل مسکونی شهروندان در میرآباد چهبار

به گزارش رسانک، ویدئوی دریافتی نشان می‌دهد که صبح روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳،  پس از آنکه ماموران اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن، نیروهای نظامی و… در بامداد و حوالی ساعت ۲ به دو محله در میرآباد شهر چابهار یورش برده‌اند ده‌ها منزل مسکونی شهروندان بلوچ در این منطقه را تخریب شده و شهروندان بی‌خانمان شده‌اند.

یکی از اهالی این منطقه که منزلش بدون نشان دادن حکم قضایی توسط ماموران تخریب شده می‌گوید: این نیروها از چند ارگان دولتی و نظامی به ابن محله یورش آورده‌اند و حتی به مردم اجازه نداده‌اند که ویایل زندگی خود را بردارند و همه اثاثیه منزل زیر آوار مانده است.

گفتنی است که ساعت حوالی ۲:۰۰، بامداد ۱۴ مرداد ماه ده‌ها نیروی منابع طبیعی و نظامی با چندین خودروی شخصی و سازمانی به منطقه میرآباد شهر چابهار یورش برده و با خارج کردن ساکنین منازل از خانه‌هایشان با استفاده از لودر و ابزارهای پتک و کلنک اقدام به تخریب بیش از حدودا ۸۰ منازل مسکونی شهروندان بلوچ کرده‌اند.

در طول سال ٢٠٢٣ میلادی بر اساس گزارش های دریافتی، نهادهای مختلف امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، ٢١ مورد در دستکم پنج شهر مناطق بلوچ نشین، اقدام به تخریب منازل و تصرف زمین های مردم کرده‌اند. بیشتر این اقدامات در چابهار با هشت و زاهدان با هفت مورد رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*