امام جمعه رمین چابهار: سرکوب تجمعات مردمی با رهبری دکتر مهرنگ بلوچ، توسط ارتش پاکستان شدیدا محکوم است

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی خدابخش اسلامدوست، امام جمعه رمین چابهار سرکوب تجمعات مردمی با رهبری دکتر مهرنگ بلوچ، توسط ارتش پاکستان را شدیدا محکوم کرده و گفت: ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم که عزیزان و فرزندان ما در حال اعتراض مدنی هستند و در حالی که حکومت پاکستان ادعای جمهوریت می‌کند چگونه حرکات مدنی و مسالمت آمیز را سرکوب می‌کند؟!

وی افزود: تجمعات مسالمت آمیزی که توسط دکتر مهرنگ بلوچ سازمان یافته بود توسط حکام و نیروهای امنیتی ظالم پاکستان سرکوب شدند. بسیاری کشته و زخمی و بسیاری بازداشت شده‌اند  لذا ما این حرکت رژيم جمهوری اسلامی پاکستان را ناعادلانه و ظالمانه می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم.

مولوی اسلام دوست اضافه کرد: اما این حرکتی که در بلوچستان آغاز شده دو پیام بسیار مهم برای همه بلوچ ها در هر قسمت از بلوچستان دارد. یکی اتحاد ملت بلوچ است که این پیام را مردم به همه جهان داده‌اند. آنها ثابت کرده‌اند که اگر ملت بلوچ متحد سود هیچ قدرتی وجود ندارد که جلوی آن را بايستد. کامیابی و پیروزی ما ملت بلوچ در اتحاد و وحدت است. دومین پیام مهم این تجمعات و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در شرق بلوچستان و شهر گوادر این است که قدرت های ظالم بدانند اگر آنها مردان بلوچ را بکشند و یا در زندان بیاندازند، زنان شجاع و دلیر بلوچ هم به میدان می‌آیند.

وی ادامه داد: دشمنان بلوچ بدانند که زنان بلوچستان چنان توان و قدرتی دارند که در مقابل هر حکومت ظالمی که برادران، فرزندان و پدران آنها را بکشد، ایستادگی و‌مقاومت‌ می‌کنند.

امام جمعه رمین در پایان گفت: ما به حکومت های ظالم اعلام می‌کنیم که ظلم و استبداد خود را بر ملت بلوچ پایان دهند و حقوق انسانی او را ادا کنند و بدانید که شما نمی‌توانید تا آخر به این ظلم خود ادامه دهید.

لازم‌ به ذکر است که اعتراضات مردمی در شرق بلوچستان در حالی ادامه دارد که سازمان “بلوچ یکجهتی” قصد داشت فقط روز ۲۸ جولای نشستی اعتراضی برگزار کند ولی بدنبال رفتارهای وحشیانه و سرکوب مردم و بازداشت هزاران نفر این اعتراضات گسترده شده و در بسیاری از شهرهای بلوچستان جریان دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*