اجرای حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ در زندان میناب

به گزارش رسانک، روزهای دوشنبه ۸ و‌ سه‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل که پیشتر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان میناب به اجرا در آمده است.

هویت این دو زندانی بلوچ، “نبی بخش ملازهی” حدودا ۶۱ ساله، فرزند عثمان، متاهل، دارای یک فرزند و اهل روستای خیرآباد از توابع بنپور تحت جرایم مرتبط با مواد مخدر و “مهیم جنگی‌زهی”، فرزند شهمراد و اهل دهستان گابریک از توابع جاسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مهیم در سال ۹۹ پس از قتل یک شهروند خود را به دستگاه قضایی معرفی کرده بود که پس از محاکمه به اعدام محکوم شد و سحرگاه روز دوشنبه ۸ مرداد ماه در زندان میناب اعدم شد.

همچنین نبی بخش در سال ۹۸ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در میناب بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده است.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*