دستگیری دو جاسوس نهادهای امنیتی پاکستانی که ماموریت کشتن مهرنگ و سمی بلوچ را داشتند

به گزارش رسانک، شب گذشته ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، دو جاسوس وابسته به نهادهای امنيتی رژيم جمهوری اسلامی پاکستان که ماموریت داشتند بانک دکتر “مهرنگ بلوچ” و “سمی دین بلوچ”، از رهبران جنبش اخیر در شرق بلوچستان را ترور کنند، توسط مردم دستگیر شدند.

بر اساس اعترافات یکی از آنها که خود را اهل تربت بلوچستان معرفی می‌کند آنها از سوی ارتش پاکستان ماموریت داشته اند که پس از حمله نیروهای نظامی به معترضان و تحصن کنندگان بلوچ در شهر گوادر به سمت مهرنگ و سمی بلوچ تیراندازی کرده و آنها را ترور کنند.

گفتنی است که روز یکشنبه ۷ مرداد ماه تجمع ملی بلوچ ها با هماهنگی سازمان “بلوچ یکجهتی” در شهر بندری گوادر با وجود جو شدید امنیتی و ممانعت هزاران نفر برای پیوستن به این تحصن در نقاط دیگر بلوچستان در حضور بیش از یک میلیون نفر برگزار شد.

امروز دوشنبه ۸ مرداد ماه نیز بدنبال تلاش نیروهای نظامی رژيم جمهوری اسلامی پاکستان برای بازداشت دکتر مهرنگ بلوچ و سمی بلوچ جو بسیاری از مناطق بلوچستان خصوصا شهر بندری گوادر متشنج شده و نیروهای نظامی به سمت مردم تیراندازی کرده و شماری از معترضان را بازداشت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که پیشتر سازمان “بلوچ یکجهتی” اعلام کرده بود که در تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۲۴ مصادف با ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ یکی از بزرگترین تجمعات ملت بلوچ در شهر گوادر واقع در شرق بلوچستان برای اعتراض به نقض فاحش حقوق بشر و سیاست های نژادپرستانه رژيم جمهوری اسلامی پاکستان را برگزار خواهد کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*