جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر انفجار مین کارگذاشته شده توسط سپاه در منطقه مرزی جالک

به گزارش رسانک، شامگاه یکشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در نزدیکی نقطه صفر مرزی واقع در منطقه مکسوخته  از توابع شهرستان جالک (جالق) بخش بر اثر رفتن روی مین کار گذاشته شده توسط سپاه جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ، “اقبال ریگی”، ۲۱ ساله، فرزند نیلخان و اهل شهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این شهروند حوالی ساعت ۲۱:۰۰ روی مین کار گذاشته شده توسط سپاه رفته و در اثر انفجار مین بدن وی متلاشی شده و وی جان خود را از دست داده است.

گفتنی است که روز جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳، یک زن عشایر بلوچ، “مهربی بی سیاهانی”، حدودا ۷۰ ساله، فرزند عبدالله و اهل روستای پتکوکی کلگان از توابع سراوان که در حال چرای دام‌های خود در نزدیکی محل سکونتش در منطقه پتکوکی بود، بر اثر رفتن روی مین کار گذاشته شده توسط سپاه، جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز در شامگاه روزهای ۲۰ و ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی انفجار مین کار گذاشته شده توسط سپاه پاسداران در مناطق نیاتک هیرمند و منطقه مرزی کله گان سراوان چهار تن کشته و دو نفر دیگر از جمله یک کودک ١١ ساله سوختبر به نام “طاها (مبین) رئیسی” مجروح شده بودند.

لازم به ذکر است که مناطق مین گذاری شده مرزی که توسط سپاه پاسداران انجام شده، هیچگونه علائم هشدار دهنده و اخطار ندارند بطوریکه این امر بارها برای شهروندان بلوچ باعث بوجود آمدن خسارات جانی و مالی بسیار شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*