پخش اعترافات اجباری “عامر رامش” که پیشتر طی یورش نیروهای نظامی به بلینگی جزو کشته‌شدگان اعلام شده بود

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳، رسانه‌های حکومتی اعترافات اجباری “عامر رامش”، شهروند بلوچ که نام وی پیشتر در طی تیراندازی نیروهای نظامی و اداره اطلاعات به یک مغازه‌ عطاری در روستای بلینگی واقع در بخش پیرسهراب چابهار توسط مامورین به خانواده‌اش از سوی نهادهای امنیتی به دروغ جزو کشته شدگان اعلام شده بود را در حالی که زنده و در بازداشت بوده، منتشر کردند.

“عامر رامش” که در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳، در داخل مغازه‌ای در روستای بلینگی شهرستان چابهار به همراه سه تن دیگر هدف تیراندازی نیروهای نظامی و اطلاعاتی قرار گرفته بود و مامورین اطلاعات به دروغ به بستگان وی اعلام کرده بودند جزو کشته شدگان است درحالی که زنده و تحت بازداشت نیروهای امنیتی بوده، اعترافات اجباری او را پخش کردند.

این در حالی است که خانواده وی چندین روز پیگیر تحویل جنازه‌اش بوده‌اند و مامورین اداره اطلاعات هیچ سخنی از زنده بودن عامر به میان نیاورده‌اند و شرط تحویل دادن جنازه او را امضا و تایید برگه‌ای دانسته بودند که در آن عامر تحت عنوان اعضای جیش العدل معرفی شده بود.

گفتنی است در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی امنیتی با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از نوع آر پی جی و خمپاره به مغازه‌ عطاری در روستای بلینگی یورش برده و آن را مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دستکم ۳ تن و مجروح شدن ۲ تن دیگر ‌شد.

تا این لحظه نیروهای امنیتی جسد «شهاب جدگال» حدودا ۱۸ ساله فرزند عبدالواحد را به خانواده اش تحویل داده‌اند که در بیستم مهر ماه در روستای محل سکونتش به خاک سپرده شده است.

همچنین در این یورش و تیراندازی دو شهروند دیگر از اهالی روستا که مجروح شده بودند بنامهای «حامد جدگال» ۲۰ ساله فرزند عبدالصمد و «شعیب درتاج(جدگال)» ۲۵ ساله فرزند صدیق پیشتر احراز هویت شده بودند و از هویت دو نفر دیگر از کشته‌ها اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است که در این یورش و حمله نیروهای اداره اطلاعات چابهار که همراه با نیروهای یگان تکاوری با ده خودروی شخصی و نظامی بودند در درگیری که بین نیروها و افراد مسلح صورت گرفته بود پس از اینکه یک تن از افراد مسلح به پشت مغازه‌ عطاری رفته بود و دو تن دیگر از صحنه پس از تبادل آتش از محل خارج شده‌ بودند، نیروهای نظامی پس از آن اقدام به شلیک به سمت مغازه عطاری با سلاح سبک و نیمه سنگین از جمله آر‌ پی جی و خمپاره ‌کردند که شهروندان داخل مغازه را کشته و اجساد آنها را با خود برده بودند.

لازم به ذکر است که طبق ویدئوی اعترافات اجباری منتشر شده توسط رسانه‌های حکومتی «عامر رامش» از ناحیه دور چشم چپ صدمه دیده و کبودی بصورت واضح مشاهده می‌شود که نشان دهنده شکنجه جسمی وی پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی می‌باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*