اجرای حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ در زندان بیرجند بدون آخرین ملاقات با خانواده

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ که از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر پیشتر به اعدام محکوم شده‌‌اند و روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان بیرجند منتقل شده بودند، به اجرا در آمد.

حال وش، هویت یکی از زندانیان بلوچ را “عبدالغفور شاهوزهی” معروف به محمد گرگی، ۴۰ ساله، فرزند ملک، متاهل، دارای ۴ فرزند و اهل روستای اسلام آباد واقع در دهستان لوتک از توابع زابل عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالغفور به همراه دو نفر دیگر در سال ۱۳۹۸، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بیرجند بازداشت شدند و عبدالغفور و یک نفر دیگر از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام و نفر سوم به ۱۵ سال حبس محکوم شدند و شامگاه روز گذشته طی یک تماس تلفنی با خانواده خداحافظی کرده و سحرگاه امروز بدون آخرین ملاقات با خانواده حکم اعدام وی به اجرا درآمد.

گفتنی است که عبدالغفور بارها در جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرده و عنوان کرده بی‌گناه است و دادگاه انقلاب بدون در نظر گرفتن اظهارات وی و وجود مدارک و مستندات وی را به اعدام محکوم کرده است.

از هویت فرد اعدام شده دیگر و شخصی که به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، تا زمان تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*