حضور حمیرا ریگی و استاندار نظامی بلوچستان در نمایشگاه تجاری طالبان در کابل/ تلاش جمهوری اسلامی برای فروش چابهار به گزارش رسانک، از روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳، یک نمایشگاه تجاری هفت روزه در شهر کابل، پایتخت افعانستان آغاز شده که حدود هفتصد شرکت داخلی و خارجی در آنجا غرفه دارند و در آن “حمیرا ریگی”، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و “محمد کرمی”، استاندار بلوچستان و سیستان نیز شرکت کرده‌اند.

اگرچه تعداد زیادی زن افغان و زنان خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند، اما حمیرا ریگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تنها زنی بود که در نشست ویژه طالبان در حاشیه این نمایشگاه اجازه حضور یافت.

طالبان در بیانیه خود گفت که خانم ریگی طی صحبت‌هایی اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن بندر چابهار سهولت‌های لازم را فراهم کرده است. طالبان همچنین بر گسترش روابط تجارتی افغانستان تاکید کرده است.

این در حالی است که روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه روزنامه جمهوری اسلامی در گزارش ویژه صفحه اول خود از فروش چابهار به افغانستان خبر داده بود و اینگونه به نظر می رسد که علیرغم ندادن حقابه هامون توسط طالبان و طبیعت و قوانین زن ستیز آن, جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است نه تنها چابهار بلکه به صورت یک طرفه حداکثر تسهیلات و امکانات را برای حکومت طالبان فراهم کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*