ترک تحصیل بالغ بر ده دانش‌آموز بدلیل نبود فضای آموزشی مناسب در بخش چاه حسن جازموریان

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳، ویدئوی دریافتی نشان می‌دهد که رئیس شورای شهرستان جازموریان در منطقه رودبار زمین بلوچستان از ترک تحصیل بالغ بر ده دانش آموز دختر بدلیل نبود فضای آموزشی مناسب و مدرسه شبانه‌روزی در بخش چاه حسن واقع در شهرستان جازموریان خبر می‌دهد.

هوشنگ فتحی در این ویدئو می‌گوید: در روستای فتح آباد در بخش چاه حسن ده نفر از دانش آموزان دختر هستند که در سال گذشته قبول شده‌ و به متوسطه اول راه یافته‌اند بدلیل نبود نبود مدرسه شبانه روزی ترک تحصیل کرده‌اند.

وی ضمن درخواست انجام اقدامات لازمه توسط مسئولان آموزش و پرورش و  همچنین خیرین مدرسه ساز اضافه می‌کند: دانش آموزانی داریم که سال گذشته از کلاس شش ابتدایی قبول شده‌اند ولی بدلیل نبود فضای آموزشی بار دیگر در حال تحصیل دروس کلاس ششم می‌باشند.

در ادامه این ویدئو، زهرا رئیسی هاشم آبادی، رئیس شورای روستا که فقط ۳۵ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد، عنوان می‌کند: هیچگونه امکاناتی از جمله سرویس مدرسه نداریم و فاصله روستا تا جاده آسفالت حدود سه کیلومتر است که از طریق آن به بخش دیگری از شهرستان مراجعه کنیم.

حق تحصیل از جمله حقوق بنیادین کودکان است که در قوانین داخلی و بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. مطابق با ماده ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همهٔ مردم تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد. همچنین، بر اساس ماده ۲۸ کنوانسیون حقوق کودک، که ایران نیز به آن پیوسته است، کشورهای عضو موظف به فراهم کردن حق تحصیل برای کودکان هستند و باید از هرگونه موانع برای دسترسی به آموزش جلوگیری کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*