انتقال سه زندانی از جمله دو زندانی بلوچ به قرنطینه زندان قزلحصار جهت اجرای حکم اعدام

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۳، دستکم سه زندانی از جمله دو زندانی بلوچ که از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر پیشتر به اعدام محکوم شده‌‌اند، جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه (سلول انفرادی) زندان قزلحصار کرج انتقال داده شدند.

هویت دو زندانی بلوچ، “احمد نارویی”، ۳۳ ساله، فرزند انور و “محمد اسحاق زهی”، ۳۱ ساله، فرزند یوسف، هر دو اهل زاهدان عنوان شده و از هویت زندانی سوم که گفته شده او نیز به با اتهامات مرتبط به مواد مخدر محکوم به اعدام شده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، احمد و محمد در یک پرونده مشترک به همراه سه تن دیگر در سال ۱۳۹۹، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در شهر تهران بازداشت و از دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌اند و از سالن ۴، واحد ۲ زندان قزلحصار به سلول انفرادی این زندان جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شده‌اند.

گفته می‌شود که خانواده‌های این زندانیان نیز جهت انجام آخرین ملاقات برای روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه به این زندان فرا خوانده شده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*