جان باختن “محمود دهمرده” زندانی محکوم به اعدام در سایه عدم رسیدگی پزشکی در زندان زابل

به گزارش رسانک، شامگاه روز پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳، زندانی بلوچ که به اعدام محکوم شده بود، در سایه بی‌توجهی مسئولین زندان بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی بلوچ “محمود دهمرده”، ۴۱ ساله فرزند محمدنور متاهل و داراى پنج فرزند اهل زابل و ساكن زاهدان عنوان شده است.

بر اساس همین گزارش، محمود در بند یک زندان طاغذی زابل دچار حمله قلبی شده و به دلیل سهل انگاری مسئولین و عدم اقدام به موقع جان خود را از دست می دهد و سپس جنازه وی به بیمارستان امیر المومنین شهر زابل منتقل شده و با تماسی به خانواده وی خبر مرگ وی را دادند.

گفتنی است محمود در تاريخ يكم دى ماه ١٣٩٩، به اتهام قتل توسط نيروهاى اداره آگاهى زاهدان بازداشت و تحت شكنجه هاى جسمى و روحى قرار گرفته و پس از شش ماه نگهدارى در بازداشتگاه اداره آگاهى این شهر به زندان طاغذی زابل منتقل گردید و به دلیل ابتلا به ديابت در زندان طاغذی زابل اوضاع جسمانی وی نامساعد بوده و عليرغم پیگيرى خانواده و بستگان براى اعزام وى جهت درمان و رسيدگی مناسب پزشكى به بيمارستانى خارج از مجموعه زندان از سوى مسئولين زندان مخالفت کردند و به آنها پاسخ داده اند که او زندانى محكوم به اعدام است که نهایتا اعدام مي شود، چه نياز به درمان دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*