جان باختن یکی از نیروهای امنیتی مجروح شده در درگیری با افراد مسلح در شهرستان چابهار

‌به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳، یکی از نیروهای اداره اطلاعات شهرستان چابهار که در تبادل آتش با سرنشینان خودروی مورد تعقیب قرار گرفته شده در روستای بلینگی واقع در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار به همراه چند تن دیگر از همراهان خود مجروح شده بود پس از دو‌ روز از حادثه جان باخت.

هویت این نیروی امنیتی از سوی رسانه‌های حکومتی، “حسین مشفق خاکپوری” از نیروهای اداره اطلاعات شهرستان چابهار و اهل مازندران عنوان شده است.

گفتنی است که پیشتر گزارش‌های تایید نشده‌ای از کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای نظامی در تیراندازی به سمت سرنشینان یک خودرو در شامگاه ۱۱ مهر ماه در بخش پیرسهراب چابهار به مجموعه رسانک رسیده بود.

بر اساس این گزارش، نیروهای اداره اطلاعات چابهار همراه با نیروهای یگان تکاوری که حدودا با ده خودرو شخصی و نظامی بوده اند با یورش به روستای بلینگی از توابع بخش پیرسهراب با سه سرنشین یک خودروی سواری درگیر شده‌اند که در تبادل این درگیری چند تن از نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشته و مجروح شده‌اند و یک تن از افراد مسلح با هویت نامعلوم به پشت مغازه‌ عطاری رفته که در تبادل آتش کشته شده و دو تن دیگر پس از تبادل آتش از محل دور شده‌اند.

نیروهای نظامی پس از درگیری و تبادل آتش با افراد مسلح به سمت یک مغازه عطاری با سلاح سبک و سنگین از جمله آر ‌ پی جی و خمپاره حمله کرده‌اند و شهروندان داخل مغازه را که دو نوجوان با نام‌های “شهاب جدگال” حدودا ۱۸ ساله، فرزند عبدالواحد و “عامر رامش”، حدودا ۱۸ ساله، فرزند الهین بخش بودند را کشته و اجساد آنها را با خود برده‌اند‌ و به سمت دو‌ نوجوان دیگر با نام‌های “حامد جدگال”، ۲۰ ساله، فرزند عبدالصمد و “شعیب درتاج (جدگال)”، ۲۵ ساله، فرزند صدیق تیراندازی و آنها را مجروح کرده‌اند.

رسانه های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی‌ ایران نیز مدعی شدند که سه فرد از اعضای گروه مسلح «جیش العدل» را هدف قرار داده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته ۱۱ مهر ماه نیروهای اداره اطلاعات چابهار، خانواده “عامر رامش” و “شهاب جدگال” دو نوجوان کشته شده را برای بازپس گیری شکایت علیه نیروهای نظامی که با سلاح سبک و سنگین به سمت آن شلیک کردند از طریق عدم تحویل پیکر تحت فشار گذاشته و شرط تحویل اجساد دو نوجوان را امضا کردن برگه ای دانستند که در آن نوشته این دو عضو گروه جیش العدل بوده‌اند که خانواده و بستگان این دو نوجوان در پاسخ گفته‌اند: فرزندان ما بیگناه هستند و عضو هیچ گروهی نبوده‌اند و هرگز از اعلام شکایت از عاملین شهادت آنها کوتاه نخواهیم آمد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*