بازداشت و شکنجه دو شهروند بلوچ توسط نیروهای اداره اطلاعات در مهرستان

به گزارش رسانک، صبح روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات مهرستان با همراهی نیروهای این نهاد از زاهدان پس از یورش به یک منزل در شهر مئگس(مهرستان) دو شهروند بلوچ از جمله یک نوجوان ۱۶ ساله را بازداشت کرده و پس از چندین ساعت یکی از آنها را بعد از شکنجه شدید و زخمی شدن آزاد کردند.

هویت این دو شهروند بلوچ، “امیرمهدی ایرندگانی”، ۱۶ ساله، فرزند عبدالوحید و اهل روستای زیرکیک منطقه ایرندگان از توابع شهرستان خاش و “امیر دهانی”، ۴۳ ساله، فرزند دوست‌ محمد و اهل مهرستان و شوهرخاله نوجوان بازداشت شده عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح نیروهای اداره اطلاعات زاهدان با هماهنگی و همراهی نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مهرستان به منزلی در مرکز این شهرستان یورش برده و با ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین (زن و کودک) نوجوان امیرمهدی را همراه با شوهر خاله او را بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و با انتقال به بازداشتگاه این اداره در مهرستان آنها را بشدت مورد شکنجه جسمی قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که شوهر خاله نوجوان بازداشت شده را پس از حدود ده ساعت بازداشت و شکنجه و زخمی کردن از ناحیه سر و صورت و پا آزاد کردند و امیر مهدی نوجوان بازداشت شده را نیز پس از شکنجه‌های شدید به زاهدان منتقل کرده‌اند.

گفتنی است که این دو شهروند بازداشت شده خواهر‌زاده و شوهر خواهر “محمد ایرندگانی”، شهروند کشته شده بلوچ توسط نیروهای امنیتی در سه راه خاش در ۱۶ مرداد ماه که به همراه “نازیلا ایرندگانی (مارندگانی)” و فرزندان و همسرش و یکی از بستگانشان مورد هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و کشته و زخمی شدند، است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*