کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در شهرستان فهرج

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان فهرج به سمت خودروی یک شهروند بلوچ و اصابت گلوله به لاستیک خودرو متجر به واژگونی آن شده و یکی از سرنشنان خودرو بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده و یک تن دیگر به شدت مجروح شده است.

هویت شهروند جان باخته، “اسماعیل نارویی”، حدودا ۲۱ ساله، فرزند نورمحمد و هویت شهروند مجروح، “عبدالرحمان (رحمان) نارویی”، ۳۲ ساله، فرزند ولی‌محمد، هر دو اهل بخش نصرت‌آباد واقع در شهرستان زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی در محور فهرج به زاهدان در محدوده شهرستان فهرج بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودروی اسماعیل تیراندازی مستقیم کرده‌اند که خودرو پس از اصابت گلوله به لاستیک، واژگون شده و اسماعیل جان خود را از دست داده و رحمان به شدت مجروح شده که به بیمارستان فهرج منتقل شده و در حالت بیهوشی (کما) در بخش مراقبت‌های ویژه بسر می‌برد.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*