اجرای حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ در زندان‌های سراوان و سمنان

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌ بودند، توسط مسئولان زندان های سراوان و سمنان به اجرا گذاشته شد.

حال وش، هویت این زندانی اعدام شده در زندان سراوان را، “رشید سپاهی”، ۳۳ ساله، فرزند نصرالله، اهل جالق و ساکن بخشان از توابع شهرستان سراوان و هویت زندانی اعدام‌شده در زندان سمنان، “دستگیر ساسولی”، ۴۶ ساله، فرزند دینار، متاهل، دارای سه فرزند و اهل شهرستان زهک عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، رشید در سال ۱۳۹۹، از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در شهرستان سراوان، بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر با وجود رد اتهامات منسوب به خود به اعدام محکوم شده و دستگیر نیز در سال ۱۳۹۸ بابت اتهامات مشابه در شهرستان سمنان بازداشت شده است.

رشید صبح روز دوشنبه ۹ مهر ماه و دستگیر روز یکشنبه ۸ مهر ماه از بند عمومی به سلول انفرادی زندان‌های سراوان و سمنان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده‌ و خانواده‌های هر دو نیز روز دوشنبه ۹ مهر ماه با آنها آخرین دیدار را انجام داده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*