کشته و زخمی شدن سه شهروند بلوچ از جمله یک فعال مذهبی توسط افراد مسلح ناشناس در زاهدان

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس در خیابان امام خمینی شهر زاهدان یک شهروند بلوچ از فعالین مذهبی (جماعت تبلیغ) مورد هدف گلوله قرار گرفت و با اصابت چند گلوله جان خود را از دست داده و پسر و برادر زاده او مجروح شدند.

هویت شهروند بلوچ جان باخته، “جلال محمدانی”، ۶۸ ساله، فرزند یوسف، متاهل و دارای شش فرزند و اهل زاهدان، از فعالین جماعت تبلیغ شهرستان زاهدان می‌باشد و از هویت دو مجروح که گفته شده یکی پسر و دیگر برادرزاده جلال محمدانی شهروند کشته شده می‌باشد تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

این حادثه حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح و زمانی که افراد مسلح ناشناس سرنشینان دو خودرو در خیابان امام خمینی اقدام به تیراندازی پی در پی به سمت خودروی پژو پارس در حال حرکت جلال کرده‌اند که وی با اصابت چندین گلوله جان خود را از دست داده و دو سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح شده‌اند.

از هویت ضاربان و انگیزه آنها تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*