کشته شدن یک شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان خاش

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۳، نیروهای انتظامی پاسگاه ۱۱۹ منطقه روتک واقع در شهرستان خاش با کمین و تیراندازی در روستای حاجی‌آباد از توابع این شهرستان بدون ایست و هشدار قبلی به سمت یک خودرو تیراندازی مستقیم کردند که راننده خودرو با اصابت چند گلوله جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “فرامرز شهنوازی”، ۲۳ ساله، فرزند نورمحمد، متاهل و دارای دو فرزند و اهل روستای آزادآباد واقع در منطقه روتک از توابع شهرستان خاش عنوان شده است.

این تیراندازی حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح توسط نیروهای انتظامی پاسگاه ۱۱۹ منطقه روتک که کمین کرده بودند رخ داده است. این نیروها بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودروی فرامرز که در حال حرکت بوده تیراندازی مستقیم پی در پی کرده‌اند که منجر به اصابت چندین گلوله به وی شده و نیروهای نظامی نیز پس از آن با هجوم مردم روستا و شلوغ شدن محل، از صحنه بدون توضیحی فرار کرده‌اند.

گفتنی است که خودروی فرامرز هیچگونه مشکل یا وسایل غیرقانونی نداشته‌اند و او از منزل خود در حال رفتن به سرکار خود بوده که بدون ایست و هشدار قبلی توسط نیروهای نظامی به رگبار بسته شده است.

نیروهای نظامی پس از آن حدودا یک ساعت دوباره با چند خودروی دیگر به محل بازگشته و پوکه‌های شلیک شده خود را جمع‌آوری کرده و رفته‌اند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*