آزادی “الیاس کوهکن” با تودیع قرار وثیقه از زندان زاهدان

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳، “الیاس کوهکن”، شهروند بازداشت شده در اعتراضات خیزش ۱۴۰۱ در شهر زاهدان با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

الیاس به همراه برادر کوچکترش بنیامین فرزندان حمیدرضا، یاسین کُبدانی فرزند غلام‌علی و‌ محمد درویش‌ نارویی، فرزند عبدالرحمن، همگی اهل زاهدان، روز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، در جریان بازداشت‌های فله‌ای توسط نیروهای نظامی دستگیر شده و به بازداشتگاه پلیس آگاهی زاهدان منتقل شدند و در مدت بازداشت بارها مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند.

این چهار شهروند بلوچ تا روز ٧ بهمن که از بازداشتگاه این نهاد به زندان زاهدان منتقل شدند، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بودند و امکان ملاقات با وکیل را نداشتند. در این مدت با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده‌هایشان، مسئولین قضایی و امنیتی این شهر از پاسخگویی به آنها امتناع کردند.

همزمان با بازداشت این شهروندان بلوچ، نیروهای امنیتی به خانه‌های آنها مراجعه کرده و ضمن تفتیش منازل، در مجموع شش خودروی این افراد و خانواده‌هایشان را ضبط کرده‌ و با خود بردند.

یک روز پس از بازداشت یاسین کُبدانی، بنیامین کوهکن، الیاس کوهکن و محمد درویش‌ نارویی نیز خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، فیلمی از اعترافات اجباری این بازداشت‌شدگان پخش کرد که در آن، بنیامین کوهکن و یاسین کُبدانی مجبور اعتراف علیه خود مبنی بر تیراندازی به خودروهای گشت انتظامی در زاهدان شدند.

گفتنی است که پدر و دو برادر الیاس با هویت حمیدرضا کوهکن، بنیامین کوهکن و ادریس کوهکن همچنان در بازداشت نیروهای نظامی و در زندان مرکزی زاهدان به سر می‌برند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*