جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی و حریق خودرو بدنبال واژگونی در ایرانشهر

به گزارش رسانک، بامداد روز گذشته ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی مرصاد به سمت یک دستگاه تانکر تک سوختبر در محور بزمان به ایرانشهر در محدوده نیروگاه شهر ایرانشهر، منجر به واژگونی و دچار حریق خودرو شده و یک سوختبر جان خود را در شعله‌های آتش از دست داد.

هویت این سوختبر بلوچ، “روح‌ الله اقتدارنژاد”، ۴۰ ساله، متاهل و دارای دو فرزند اهل جیرفت و ساکن روستای حمیدآباد واقع در شهرستان دلگان عنوان شده است.

گفته می‌شود که نیروهای نظامی مرصاد با استقرار و کمین در محور بزمان به ایرانشهر در نزدیکی نیروگاه شهرستان ایرانشهر، به سمت این خودروی تانکر تک سوختبر که در حال حرکت بوده ‌بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کرده‌اند که منجر به واژگونی خودرو و دچاره حریق شدن آن گشته و راننده خودرو در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، از ابتدای سال ٢٠٢٣ تا پایان سال، دستکم ٣٢١ نفر از سوختبران در حوادث مختلف، کشته و زخمی شده‌اند که در تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی ٢٨ سوختبر جان خود را از دست داده و ١٧ نفر زخمی شده‌اند. در حوادث جاده‌ای نیز ١٩۴ نفر جان خود را از دست داده و ۵٨ نفر نیز مجروح گشته‌اند. در تیراندازی افراد مسلح ناشناس نیز ٨ نفر جان خود را از دست داده و دو نفر مجروح شده‌اند. در حوادث دیگری مانند سیل، آتش سوزی در محل ذخیره سوخت و یک مورد نامشخص نیز دستکم ١۴ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*