تعقیب و گریز چند شهروند بلوچ فاقد شناسنامه توسط نیروهای نظامی در خاش و بازداشت و رد مرز کردن یکی از آنها

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳، ویدئوی ضبط شده توسط دوربین مداربسته نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی با چند خودروی تویوتا هایلوکس نظامی شهروندان فاقد شناسنامه بلوچ را در روستای ناصرآباد خاش مورد تعقیب قرار داده‌اند و یکی از آنها را بازداشت و سپس رد مرز کرده‌اند.

هویت این شهروند بلوچ بازداشت‌شده، “عبدالرحمان عیدوزهی”، فرزند عبدالله، متاهل و دارای فرزند و اهل روستای ناصرآباد شهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، چند خودروی تویوتا هایلوکس نظامی با یورش به روستای ناصرآباد شهرستان خاش اقدام به بازداشت شهروندان فاقد شناسنامه تحت عنوان اتباع خارجی کرده‌ و پس از انتقال به اردوگاه اتباع بیگانه رد مرز کرده‌اند.

گفته می‌شود که عبدالرحمن دارای فرزند خردسال و ساکن این روستا است و چند روز هست که به افغانستان رد مرز شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است‌ که در طی دو سال اخیر پس از اعتراضات جمعه خونین زاهدان در بلوچستان بسیاری از شهروندان بلوچ فاقد شناسنامه تحت عنوان اتباع بیگانه از سوی نهادهای نظامی و امنیتی بازداشت و رد مرز شده که تعدادی از آنها موفق به بازگشت به کشور شده و بعضا طبق گزارشاتی در آنجا فوت یا در هنگام بازگشت از سوی نیروهای نظامی مستقر  در مرز کشته شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*