استفاده ابزاری از روحانیون دعوت شده به کنفرانس وحدت در تهران رسانک/ طی روزهای اخیر (هفته آخر شهریور ماه ۱۴۰۳) مقامات رژیم جمهوری اسلامی ایران با دعوت از برخی روحانیون بلوچ و کورد اهل سنت و دیدار آنها با علی خامنه‌ای که مسئول سرکوب های وحشیانه مردم در بلوچستان و کوردستان است، تلاش کرده‌اند که ضمن ایجاد دودستگی بین مردم از این روحانیون که در بلوچستان و کوردستان از آنها به عناوینی مانند “فریب‌خورده، دنیا دوست و درباری” یاد می‌شود، از آنها استفاده ابزاری نیز بکنند.

بخشی از سخنان عبدالستار دوشوکی (مدیر مرکز مطالعات بلوچستان در لندن) در برنامه صفحه دو آخر هفته تلویزیون بی بی سی در مورد انتصاب اهل سنت و کنفرانس جاری وحدت اسلامی در تهران به شرح زیر است:

آیا انتصاب چند نفر “سنی اثنی عشری” توسط رژیم نشانه تغییر رویه و استراتژی رژیم است یا اینکه یک موضع تاکتیکی و عقب نشینی ظاهری در شرایط فعلی؟ در اوایل انقلاب نیز اولین استانداران بلوچستان و کردستان بلوچ و کرد اهل سنت بودند. آیا در شرایط زندگی مردم در بلوچستان و کردستان تغییری پیدا شده است؟ یا اینکه وضع روز به روز بدتر می شود؟
 
چرا بیشترین اعدامی ها از بلوچ ها و کردها است و یا کشتار سوختبران و کولبران و یا پایین ترین شاخص های توسعه در بلوچستان که قربانی ظلم و ستم و تبعیض روزمره جمهوری اسلامی قرار گرفته؟ چرا علمای اهل سنت از استرالیا تا اروپا و از افغانستان و پاکستان تا لبنان در کنفرانس جاری به اصطلاح وحدت اسلامی در تهران حضور دارند؛ اما علمای اهل سنت مثل مولانا عبدالحمید تحریم می شوند و یا مثل مولانا کوهی و نقشبندی در زندان هستند. این دورویی و نفاق است و نه وحدت !

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*