مولوی عبدالحمید: «اعدام ها مردم را آزار می دهند/ مسائل دینی و مذهبی نباید سیاسی شوند»

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان، نسبت به افزایش اعدام ها در ایران توسط جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و از سیاسی کردن مسائل دینی و مذهبی توسط حاکمیت انتقاد کرد.

امام‌ جمعه زاهدان گفت: “اعدام‌ها در کشور مردم را آزار می‌دهند. اگر اعدام برای قصاص و اجرای حدود باشد چیز دیگری‌ست، اما اعدام برای دیگر مسائل از قبیل سیاسی و مواد مخدر و… چیز خوبی نیست. بر اثر این اعدام‌ها بسیاری از زنان بی‌سرپرست و فرزندان یتیم و خانواده‌ها داغدار شده‌اند و تبلیغات سوئی نیز علیه کشور ما به دنبال داشته است.”

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: “توصیۀ ما به مسئولان امر آن است که مسائل دینی و مذهبی را «سیاسی» نکنید. وقتی مسائل «سیاسی» بشوند موضوع پیچیده می‌شود. مسائل دینی و مذهبی را با ترغیب و حکمت و تدبیر پیگیری و رسیدگی کنید. اگر در موضوع «حجاب» به‌ جای توهین و برخورد فیزیکی، از حکمت و گسترش عدالت کار گرفته شود و به مشکلات اقتصادی و تبعیض رسیدگی شود و با فسادهای مالی و رشوه مبارزه شود و دست‌هایی که منابع ملی را هدف قرار گرفته‌اند کوتاه شوند، مشکلات حل می‌شوند و جامعه به سمت اخوت می‌رود.”

وی افزود: “ترحم و مهربانی و شنیدن حرف مردم و رسیدگی به خواسته‌های مردم را تجربه کنید و مطمئن باشید که این روش جواب می‌دهد. ما برای مسئولانی که در راستای رفع تبعیض و گسترش عدالت تلاش می‌کنند دعای خیر می‌کنیم.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*