بازداشت یک نوجوان بلوچ توسط نیروهای امنیتی در ارومیه و انتقال به زاهدان

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک نوجوان ۱۶ ساله، از بستگان نازیلا ایرندگانی (مارندگانی) که توسط نیروهای امنیتی در سه راهی شهر خاش در ۱۶ مرداد ماه به همراه فرزند و همسرش و دو تن از بستگانش مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و با اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود، توسط نیروهای اداره اطلاعات در ارومیه بازداشت و به زاهدان منتقل شده است.

هویت این نوجوان بلوچ، “امیرمحمد ایراندگانی”، ۱۶ ساله، فرزند نورمحمد، فرزند دختر عموی “نازیلا ایرندگانی” و خواهرزاده “محمد ایراندگانی” که چند روز بعد از حادثه جان باخته، اهل روستای زیرکیک ایرندگان واقع در شهرستان خاش عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، صبح روز ۲۵ شهریور ماه، نیروهای اداره اطلاعات ارومیه امیرمحمد را در منزل یکی از آشنایانش پس از یورش بازداشت کرده و از ارومیه به تهران و سپس از تهران به زاهدان و به بازداشتگاه این اداره در این شهر انتقال داده‌اند.

گفتنی است که پیشتر در تاریخ ۶ و ۹ شهریور ماه دو برادر با هویت، “اسماعیل ایرندگانی”، ۲۵ ساله و “اسحاق ایرندگانی”، ۳۲ ساله، هر دو فرزندان ابراهیم که پسر عمو‌های خانم نازیلا ایرندگانی بودند، توسط نیروهای امنیتی با اتهامی تحت عنوان قاتلان ”حسین علی پیری”، رئیس پلیس کشته شده شهرستان خاش بازداشت شده و هم‌اکنون با گذشت حدود بیست روز از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که روز جمعه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۳، “حسین پیری”، رئیس آگاهی شهرستان خاش و اهل زابل نیز که در هفته‌های اخیر اقدام به آزار و اذیت و بازداشت خشونت آمیز شهروندان بلوچ در این شهرستان کرده بود، توسط افراد مسلح سازمان جیش العدل کشته شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*