بازداشت و بی‌خبری از دو شهروند بلوچ دارای شناسنامه به همراه دستگیری صدها افغانستانی در ایرانشهر توسط نیروهای نظامی

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۳، دو شهروند بلوچ دارای مدارک هویتی از جمله کارت ملی و شناسنامه، همراه با اتباع کشور افغانستان در سطح شهرستان ایرانشهر بازداشت و به اردوگاه منتقل شده‌اند با گذشت چهار روز از بازداشت آنها هیچ اطلاعی از وضعیت‌‌شان در دست نیست.

هویت این دو شهروند بلوچ، “عثمان ریگی”، حدودا ۲۲ ساله، فرزند مهیم، متاهل و دارای فرزند، و “قاسم ریگی”، حدودا ۲۳ ساله، فرزند مجید و هر دو اهل روستای تمپ ریگان در حاشیه شهر ایرانشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، صبح روز شنبه نیروهای نظامی با یورش به محل کار این دو شهروند در مغازه‌ای در روستای تمپ ریگان در حاشیه شهر پهره (ایرانشهر) آنها را بازداشت و همراه اتباع افغان با کامیون به اردوگاه انتقال شده و با گذشت چهار روز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست و مسئولین انتظامی و قضایی پاسخگوی خانواده و بستگان آنها نبوده‌اند.

گفتنی است که روز شنبه ۲۴ شهریور ماه، نیروهای نظامی در سطح شهر ایرانشهر صدها تبعه کشور افغانستان را به همراه تعدادی از شهروندان بلوچ از جمله فاقدین شناسنامه بازداشت و جهت اخراج از کشور تحویل اردوگاه اتباع خارجی در این شهر دادند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*