کشته شدن دو نوجوان بلوچ در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی در شهرستان سراوان

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، دو نوجوان بلوچ در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در منطقه “دراج آپ” از توابع روستای زیارت بخش بم پشت واقع در شهرستان سراوان، مورد هدف گلوله مستقیم قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

هویت این دو نوجوان بلوچ، “وحید درازهی”، ۱۷ ساله، فرزند نواب و “نوید درازهی”، ۱۸ ساله، فرزند عبدالله، هر دو اهل روستای زیارت از توابع بخش بم پشت شهرستان سراوان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، وحید و نوید که نسبت فامیلی با همدیگر دارند، برای سرکشی به باغات و زمین‌های کشاورزی که در نقطه صفر مرزی قرار دارند و جاده مرزی از وسط زمین هایشان می‌گذرد، رفته بودند که هنگام بازگشت با پای پیاده و ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه توسط نیروهای هنگ مرزی بدون هشدار قبلی مورد شلیک مستقیم قرار گرفته و با اصابت چند گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود که پیکر این دو نوجوان به سردخانه شهرستان سراوان منتقل شده و تا لحظه تنظیم گزارش تحویل خانواده و بستگان نشده‌ است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*