مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی جکیگور در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک شهروند سوختبر بلوچ در منطقه مرزی جکیگور از توابع شهرستان راسک بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و با اصابت گلوله مجروح شد.

هویت این سوختبر بلوچ، “خلیل آسکانی”، ۲۹ ساله، فرزند اسماعیل و اهل دهستان مورتان واقع در شهرستان راسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، خلیل حوالی ساعت ۵:۰۰ صبح همراه با برادر خود با یک خودروی سواری تویوتا وانت در منطقه مرزی جکیگور توسط نیروهای هنگ مرزی این منطقه بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند که وی با اصابت گلوله و ترکش‌های گلوله پس از اصابت با بدن، مجروح شده و به بیمارستان ولایت راسک منتقل شده و تحت درمان است.

بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، از ابتدای سال ٢٠٢٣ تا پایان سال، دستکم ٣٢١ نفر از سوختبران در حوادث مختلف، کشته و زخمی شده‌اند که در تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی ٢٨ سوختبر جان خود را از دست داده و ١٧ نفر زخمی شده‌اند. در حوادث جاده‌ای نیز ١٩۴ نفر جان خود را از دست داده و ۵٨ نفر نیز مجروح گشته‌اند. در تیراندازی افراد مسلح ناشناس نیز ٨ نفر جان خود را از دست داده و دو نفر مجروح شده‌اند. در حوادث دیگری مانند سیل، آتش سوزی در محل ذخیره سوخت و یک مورد نامشخص نیز دستکم ١۴ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*