اجرای حکم اعدام سه زندانی از جمله دو بلوچ در زندان عادل آباد شیراز

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام سه زندانی از جمله دو زندانی بلوچ که از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل پیشتر به اعدام محکوم شده‌ بودند و روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان عادل شیراز منتقل شده بودند، به اجرا در آمد.

هویت دو زندانی بلوچ، “عبدالجلیل احسانی”، ۳۳ ساله، فرزند ولی‌محمد، متاهل، دارای سه فرزند و اهل شهرستان سرباز و ساکن ایرانشهر و “یحیی زرگری”، ۳۲ ساله، فرزند اسحاق و اهل شهرستان ایرانشهر و هویت زندانی دیگر اعدام شده، “مهدی جهان‌پور”، ۲۱ ساله و اهل فیروز‌آباد استان فارس عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالجلیل در سال ۱۴۰۰ بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در شهرستان لار بازداشت و از دادگاه انقلاب شیراز به اعدام محکوم گشته و یحیی زرگری در سال ۱۴۰۰ در نهریز بازداشت و از دادگاه انقلاب شیراز به اعدام محکوم شده است. مهدی نیز در سال ۱۴۰۱ به اتهام قتل بازداشت شده است.

گفته می‌شود که عبدالجلیل و یحیی صبح يکشنبه حوالی ساعت ۱۱ از داخل بند عمومی به سلول انفرادی زندان شیراز جهت اجرای حکم اعدام انتقال شده اند.

گفتنی است که در ویدئویی که از این دو زندانی بلوچ در زندان از آنها منتشر شده، می گویند ما هیچ پروا و ترسی از اجرای حکم اعدام نداریم و یحیی می گوید نهایتش پیش پدر و پدربزرگ خود که در این دنیا نیستند، می رویم.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*