اعتصاب کسبه شهرهای کردنشین در سالگرد کشته شدن ژینا امینی

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که اصناف و کسبه شهرهای کردنشین در دومین سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد دست به اعتصاب زدند.

بنابر گزارش‌ها اصناف شهرهای سنندج، سقز، دیواندره، مهاباد و بوکان در اعتصاب به سر می‌برند. این اعتصابات با وجود تهدیدها و امنیتی شدن فضای شهرهای کوردنشین در روزهای گذشته انجام شده است.

خانواده مهسا امینی، امروز قرار بود برای نخستین بار مراسم سالگرد فرزندشان را در آرامستان آیچی برگزار کنند که نیروهایامنیتیبرای خانواده ژینا (مهسا) محدودیت تردد ایجاد کرده‌اند. برگزاری احتمالی دومین سالگرد کشته شدن مهسا امینی در حالی است که دستگاه‌های امنیتی سال گذشته با بازداشت چند ساعته امجد امینی، پدر مهسا امینی، اجازه برگزاری مراسم را به این خانواده ندادند.

پیش‌تر پدر مهسا امینی، اعلام کرده بود در صورت عدم ممانعت حکومت و «با توجه به تماس‌ها و درخواست‌های مردمی» مراسم سالگرد فرزندش روز یکشنبه ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد.

در همین راستا برخی منابع از استقرار تعداد زیادی از ماموران حکومتی در سطح شهر سقز و اختلال شدید اینترنت در برخی از شهرهای ایران، از جمله سقز و سنندج، در آستانه دومین سالگرد کشته‌ شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد خبر داده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*