کشته شدن یک شهروند بلوچ بر اثر انفجار خمپاره عمل نکرده در میدان تیر ارتش در ایرانشهر

به گزارش رسانک، روز ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ بدلیل انفجار خمپاره عمل‌نکرده ارتش پس از انجام رزمایش در میدان تیر و عدم پاکسازی منطقه توسط مسئولان این ارگان نظامی در شهرستان ایرانشهر جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند، “هارون دکالی”، ۳۱ ساله، فرزند خدارحم، اهل روستای درکیان و ساکن منطقه چاه جمال در شهرستان ایرانشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، هارون که برای دیدن مادر خود به روستای درکیان رفته در حوالی میدان تیر متعلق به ارتش با خمپاره ای عمل نکرده مواجه شده که بدلیل عدم آگاهی از امکان انفجار بدلیل عمل نکردن آن در زمان شلیک، سعی کرده آن را از روی زمین بردارد که انفجار خمپاره باعث شده تا هارون جان خود را از دست بدهد.

گفته می‌شود که بدنبال این حادثه خانواده این شهروند بارها تلاش کرده‌اند که با مقامات ارتش در ایرانشهر دیدار کنند که این ارگان نظامی هیچگونه پاسخگویی نداشته است.

لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته نیز اتفاقاتی مشابه در این منطقه رخ داده که بدلیل دامدار و کشاورز بودن ساکنان منطقه که در محل رفت و آمد دارند و همچنین بی‌تفاوتی مسئولان و فرماندهان ارتش پس از انجام کار در میدان تیر و عدم پاکسازی منطقه باعث شده تا چندین شهروند بلوچ جان خود را از دست بدهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*