به نام زن زندگی آزادی

ژینا‌ نامی‌ مقدس و تا ابد‌ زنده‌ است. این‌ نام برای شخص من‌ آنقدر زیباست‌ که چندین سال قبل به‌ دلم‌ نشست‌ و آن را اسم دخترم گذاشتم.

ژینا‌ از چهار حرف تشکیل شده‌ و‌ ژیان‌ نیز از ترکیب همین چهار حرف است. پس ژینا یعنی زندگی و ژینا یعنی ژاندارک زمان بر علیه استبداد و دیکتاتوری که اگرچه جسم او توسط استبداد کور و ظالم‌ زمانه به زیرخاک رفت‌ ولی این بذر امید در زمین رشد کرد. شاخ و برگ‌ گرفت و درخت تنومندی شد بنام جنبش “زن زندگی آزادی” که تن یکی از بزرگترین دیکتاتورهای جهان را هم به لرزه در می‌آورد. اکنون او الگوی زنان‌ آزادیخواه شده و ‌بنده به شخصه‌ معتقدم‌ که‌ قدرت آینده این‌ مملکت‌ در دستان زنان‌ شجاع این سرزمین است. چرا که‌ هم‌اکنون‌ یک‌ دختر‌ جوان‌ در‌ خطه‌ شرقی بلوچستان‌ آغازگر طوفانی شده بر علیه جبر حاکمان‌ دوران‌. شیرزنی‌ پزشک‌ و جسور و نترس، دکتر مهرنگ‌ عزیز که امیدواریم با شروع این جرقه آتش در خرمن تمام دیکتاتورها مخصوصا حکومت اخوندی بیفتد.

سالگرد ژینا فرا رسیده‌ که با خود موجی از احساسات گوناگون به همراه آورده است ژینا نه‌ تنها‌ یک‌ نام‌ بلکه‌ نمادی از تمام دختران و زنانی است که آرزوهایشان زیر سایه سختگیری ها و محدودیت‌ها خفته شده است.

سالگرد ژینا فرصتی است برای تجدید عهد با ارزش هایی که او بخاطرشان جان داد این روز نه‌تنها برای عزاداری بلکه برای تجدید انرژی برای ادامه مبارزه و یاداوردن هدفی است که بخاطر آن ایستاد.

ژینا همچنان در قلب هایمان زنده است و هرگز فراموش نخواهد شد ویاد او همچنان نوری در تاریکی راه رابه ما نشان می‌دهد در این سالگرد به یاد او به یاد تمام کسانی که صدایشان شنیده نشد بار دیگر به پا میخیزیم و به پیش میرویم
و یادی بکنیم از جان‌باختگان جمعه‌های خونین زاهدان‌ و‌ خاش که‌ تعداد‌ زیادی از عزیزان ما‌بیگناه‌ و در حالی که با دست خالی بودند توسط جلادان حکومت اخوندی به خاک‌وخون‌ کشیده‌ شدند و برگ‌ ننگین دیگری از جنایات این رژیم رقم خورد. یادی بکنیم از خدانور لجه ای که با دست بسته و لب تشنه‌ ساعت ها نگه داشته شدو در جمعه خونین زاهدان جان باخت. اگر رژیم اخوندی بر اساس یک‌افسانه‌۱۴۰۰ساله‌هنوز بهره برداری سیاسی می‌کند وقیام عاشورا واربعین‌راسپری ساخته برای فریب عوام ولی ما در حال حاضر و معاصر این جنایت رژیم یزیذی را به چشم دیدیم.

قتل عام‌دست‌جمعی‌ نمازگزاران‌ در مسجد مکی زاهدان اتفاق افتاد وما به خونخواهی آن زنان و مردان وطفلان‌به‌پا‌میخیزیم وبار دیگه صدای این مظلومیت را به گوش جهانیان‌ میرسانیم‌.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*