تخریب منازل شهروندان بلوچ و تصرف زمین‌های آنان توسط دولت در هوت آباد شهرستان چابهار

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۳، چندین دستگاه لودر و بولدوزر پس از آنکه توسط نیروهای بنیاد مسکن و سپاه پاسداران به منطقه هوت آباد کمب واقع در حاشیه شهر چابهار منتقل شدند اقدام به تخریب منازل و صاف کردن چند هزار هکتار از زمین‌های آنجا کردند.

گفته می‌شود حدود هزار و پانصد نفر در منطقه هوت آباد روستای کمب سال‌هاست که در منازل مسکونی خود در این محل زندگی می‌کنند ولی بنیاد مسکن و سایر نهادهای دولتی اب کمک نیروهای نظامی بارها به آنها حمله کرده و شهروندان‌ را نیز تهدید کرده‌اند که این منطقه را ترک کنند.

نیروهای نظامی و برخی بسیجی‌های سپاه نیز شبانه بارها به این منطقه آمده با تیراندازی‌های هوایی باعث ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین محل نموده‌اند و اکنون با استفاده از دستگاه‌های سنگین لودر و بولدوزر پس از تخريب منازل مسکونی در حال صاف کردن زمین و تصرف آن هستند.

گفته شده که قرار است در راستای طرح “توسعه سواحل مکران” که در بلوچستان با نام طرح “تصرف سواحل بلوچستان” شناخته می‌شود هزاران شهروند غیربومی پس از ساخت منازل توسط دولت به این منطقه کوچانده و با ارائه تسهیلات لازم از سوی حاکمیت ساکن شوند.

لازم به ذکر است که سیاست های مشابهی نیز در روستاهای عثمان آباد، مرادآباد و سایر روستاهای حاشیه شهر چابهار در حال اجرا می‌باشد و نیروهای ادارات مختلف دولتی با همکاری نظامیان بارها به این مناطق یورش برده و منازل مسکونی شهروندان بلوچ بومی را تخریب کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*