احراز هویت یکی دیگر از اعدام‌شدگان زندان زاهدان در روز دوشنبه

به گزارش رسانک، هویت یک زندانی دیگر که سحرگاه روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳، به همراه دستکم پنج زندانی دیگر که همگی روز ۱۷ شهریور ماه به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده بودند و حکم اعدم‌شان توسط مسئولان این زندان به اجرا درآمده بود، احراز شد.

هویت این شهروند، “مسعود شیخ”، حدودا ۳۳ ساله، فرزند ابراهیم و اهل زابل محرز گشته که چند سال پیش به اتهام قتل بازداشت و در دادگاه به قصاص (اعدام) محکوم شده است.

هویت چهار تن از زندانیان دیگر که پیشتر محرز گشته، “سعید حسن‌ زهی”، ۳۰ ساله، فرزند تاج محمد، متاهل، دارای سه فرزند و اهل زاهدان، “فرزاد سنچولی”، ۲۹ ساله، فرزند غلام، متاهل و دارای سه فرزند و اهل زابل و ساکن زاهدان، یک تن دیگر با فامیلی “رودینی”، اهل شهرستان زاهدان، یک بلوچ تبعه افغانستان با نام “نورمحمد نوری (نورزهی)”، فرزند سیدمحمد متاهل و دارای فرزند و اهل ولایت نیمروز کشور افغانستان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، سعید در سال ۱۳۹۹ در پی یورش نیروهای نظامی در منزل شخصی او در خیابان شهید مزاری زاهدان به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از دادگاه انقلاب شهر زاهدان به اعدام محکوم شده است.
فرزاد چهار سال پیش، با اتهامات در زابل بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده‌ و دو سال قبل به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده که صبح روز یکشنبه ۱۸ شهریور با مراجعه خانواده پس از تماس از سوی مسئولان زندان آخرین دیدار و ملاقات حضوری با خانواده خود را انجام داده‌ است.
نورمحمد نیز در مرداد سال ۱۴۰۱، در پایانه مرزی میلک شهرستان زابل به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از دادگاه انقلاب زابل به اعدام محکوم شده و در خرداد سال ۱۴۰۲، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

از هویت و اتهام دقیق یک تن دیگر از اعدام‌شدگان که گفته شده بلوچ می‌باشد، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*