بازداشت هفت کارگر از جمله یک کودک بلوچ در شهرستان خاش/ دو نفر آزاد شدند

به گزارش رسانک، صبح روز گذشته ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات با یورش به روستای کمال آباد از توابع شهرستان خاش هفت کارگر بلوچ از جمله یک کودک کار را به اتهام قتل یک شهروند اهل استان فارس که روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه توسط سارقین مسلح کشته شده بود، بازداشت کردند که دو نفر از آنها پس از بیست و چهار ساعت آزاد شدند.

هویت این شهروندان‌ بلوچ، “محمدرضا میربلوچزهی”، ۱۳ ساله و “ذکریا میربلوچزهی” هر دو برادر و فرزند پسند، “نجیب علیزهی” فرزند صمد، “پرویز میربلوچزهی” فرزند صبرالله، “کریم شهلی بر” فرزند آخرداد، عنوان شده است.

دو نفر دیگر نیز که هویت یکی از آنها “نعمت علیزهی” می‌باشد و از هویت شهروند دیگر تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست، روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه، پس از حدود بیست و چهار ساعت آزاد شده‌اند.

گفته می‌شود که نیروهای لباس شخصی اطلاعات حوالی ساعت سه بامداد بدون نشان دادن حکم قضایی و با پریدن از روی دیوار منازل این شهروندان، اقدام به بازداشت آنها بصورت خشونت‌آمیزی کرده‌ و سپس به بازداشتگاه این نهاد منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان به شدت تحت شکنجه نیروهای اداره اطلاعات قرار گرفته‌اند بطوری که مجبور به اعترافات اجباری شده و حتی تهدید به مرگ در داخل بازداشتگاه این نهاد واقع در شهرستان خاش گشته‌اند.

در همین راستا، برخی خبرگزاری های حکومتی و‌وابسته به سپاه پاسداران نیز ویدئویی از اعتراف این شهروندان منتشر کرده و مدعی شده‌اند که آنها قاتل شهروند اهل استان فارس می‌باشند یک روز قبل رخ داده بود.

گفتنی است که روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳، سارقین مسلح در حوالی روستای کمال آباد خاش اقدام به تیراندازی به سمت یک خودروی فرش فروش سیار کردند که راننده آن با هویت “پیام حدادی”، حدودا ۲۵ ساله و اهل شهرستان کوه‌چنار از توابع استان فارس بدلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*