کشته شدن یک شهروند بلوچ بدنبال تیراندازی نیروهای نظامی در مرز دوست محمد زابل

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ که روز شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در روستای مرزی غلامعلی شهر دوست محمد شهرستان هیرمند مجروح شده بود، پس از سه روز بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ، “نادر دهمرده”، ۲۵ ساله، فرزند عبدالباقی، متاهل، دارای دو فرزند خردسال و اهل روستای مرزی غلامعلی از توابع شهر دوست محمد مرکز شهرستان هیرمند عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نادر که برای آبیاری زمین‌های خود در روستای محل سکونتش مشغول کار بوده از سوی نیروهای هنگ مرزی با اینکه وی را می شناختند بدون ایست و یا هشدار قبلی هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته که از ناحیه پا، شکم و مثانه به شدت مجروح شده بود و در روز چهارم در بیمارستان زابل بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

گفته می‌شود که مامورین هنگ مرزی از چند وقت پیش نادر را تهدید کرده بودند که یا باید با ما همکاری کنی یا اینکه اجازه نمی دهیم که سر زمین های خودت بیایی و کشاورزی کنی که
وی هر بار درخواست فرمانده هنگ مرزی را رد کرده بود.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*