ادامه بازداشت و بلاتکلیفی یکی از شهروندان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان با گذشت ۱۲۶ روز

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک شهر بلوچ که پس از یورش نیروهای امنیتی و نظامی به حوزه علمیه روستای پشامگ از توابع شهرستان راسک در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت شده بود، با گذشت ۱۲۶ روز همچنان در زندان مرکزی زاهدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

هویت این شهروند بلوچ، “عبدالاحد دهانی”، ۲۱ ساله، فرزند بیک محمد و اهل روستای میرڈوک بخش پارود از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

گفته می‌شود که خانواده عبدالاحد بارها برای وضعیت پرونده فرزندشان به زاهدان مراجعه کرده‌اند اما مسئولان هیچگونه پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نداده و حتی اتهام وی را نیز اعلام نکرده‌ و با گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت فقط یک بار اجازه ملاقات به آنها داده‌اند.

نیروهای نظامی در یورش روز شنبه ١۵ اردیبهشت ماه، پس از شکستن شیشه های در و پنجره منزل مولوی کوهی، ورود بدون حکم قضایی و ایجاد رعب و وحشت بین زنان و کودکان، تلفن های همراه خانواده وی را نیز مصادره کرده و سپس به مسجد جامع و مدرسه دینی انوارالحرمین یورش برده، شیشه های در و پنجره ها را شکسته و علاوه بر بازداشت هشت طلبه به کتاب قرآن و سایر کتب دینی بی احترامی کرده و آنها را به زمین انداخته و خودروی حافظ محمداکرم کوهی، امام جمعه موقت را نیز مصادره و با خود بردند که اکنون همه بازداشت‌شدگان به جز عبدالاحد آزاد شده‌اند.

در همین راستا، قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق با انتشار بیانیه ای نیز خبر داده بود که چند تن از عوامل و پشتیبانی کنندگان گروه مسلح «جیش العدل» را که در عملیات های این گروه در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ و ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ نقش داشتند، در روستای پشامگ بازداشت شدند.

لازم به ذکر است که سازمان جیش العدل نیز طی بیانیه‌ای ضمن رد ادعای قرارگاه سپاه پاسداران مبنی بر دستگیری اعضای جیش العدل، آن را دروغ و دسیسه ای در جهت اجرای برنامه‌های امنیتی توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران خوانده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*