آزادی یک مجروح بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی پس از تیراندازی آنها در شهرستان خاش پس از سه هفته

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ که در ۲۳ مرداد ماه، توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در روستای کلچات واقع در شهرستان خاش بدون ایست و هشدار قبلی خودروی او همراهش مورد هدف تیراندازی قرار گرفته بود و راننده خودرو با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و او شدت مجروح و بازداشت شده بود با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان خاش آزاد شد.

هویت این شهروند بلوچ، “بهزاد شاهوزهی”، حدودا ۱۷ ساله و اهل شهرستان خاش عنوان شده است.

در روز تیراندازی بدون ضابطه نیروهای اطلاعات سپاه، بهزاد با اصابت چند گلوله از پشت به قفسه سینه به شدت مجروح شده بود و توسط نیروهای نظامی به بیمارستان منتقل و بعنوان بازداشتی تحت نظر بود که پس از چند روز در حالت کما و بی‌هوشی و مساعد شدن وضعیت هوشیاری او، وی را به بازداشتگاه این نهاد و سپس به زندان خاش منتقل کرده بودند.

این نوجوان بلوچ با صدور قرار وثیقه و درخواست ضامن تنی، برای ادامه مداوا با تودیع وثیقه یک میلیاردی و ضمانت یکی از معتمدین منطقه خاش بصورت موقت پس از ۲۱ روز جراحت و بازداشت از زندان آزاد شده است.

گفتنی است که روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در روستای کلچات واقع در شهرستان خاش به سمت یک خودروی سواری در حال حرکت بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کردند که راننده خودرو با هویت “نادر شاهوزهی”، ۳۴ ساله، فرزند نظر، متاهل و دارای فرزند با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و سرنشین دیگر که برادرزاده او با نام “بهزاد شاهوزهی” بود، علیرغم زخمی شدن ابتدا در بیمارستان تحت نظر بود و سپس به زندان خاش منتقل شده بود.

گفته می‌شود که پنج خودروی پلاک شخصی نیروهای امنیتی در مسیر کمین کرده بودند و بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودروی آنها شلیک پی در پی مستقیم کرده و پس از هدف قرار دادن این شهروندان آنها را در صندوق عقب خودروی پژو ۴۰۵ خود گذاشته و به بیمارستان و سردخانه خاش منتقل کرده و خودروی آنها را نیز از محل به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌ بودند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*